Често задавани въпроси

В тази част от страницата предоставяме отговори на най-често задаваните въпроси от наши бъдещи клиенти. 

 

Не намираш отговор на въпроса си? 

 

Управление на апартаменти - краткосрочни и средносрочни наеми

Как се изчислява комисионата ви и какво включва тя?

Комисионата варира между 15% (при престои над 3 месеца) и 18% (при престои под 30 дни).  В зависимост от вида управление, върху нея може да се начисли и ДДС.

Комисионата включва:

  • Реклама и маркетинг в платформите за краткосрочни наеми;

  • Динамично ценообразуване и управление на заетостта;

  • Обработка на резервации;

  • Комуникация с наемателите преди, по време на и след престоя;

  • Осигуряване на достъп на наематели до имота посредством метод за самонастаняване;

  • Организация на почистване на имота, пране на спално бельо и кърпи, зареждане с козметика;

  • Организация на дейности свързани с поддръжката на имота и ремонтни дейности;

Комисионата не включва:

  • Комисионите на платформите за краткосрочни наеми;

  • Еднократна такса почистване за всеки престой. Таксата се заплаща от гостите и не е част от нетния доход на имота;

  • Наем на спално бельо и кърпи

  • Разходи по поддръжка и ремонтни дейности;

Какви са двата вида управление и кой вид да избера?
  • Опция 1: договор за управление, в който оперираме от ваше име и за ваша сметка. Изберете тази опция ако се осигурявате на максималния праг в България или имотът е на юридическо лице.

  • Опция 2: договор за наем, с който преотдаваме имота от наше име и за наша сметка. Изберете тази опция ако живеете в чужбина или ако не се осигурявате на максималния праг в България.

Важно: Нашият екип ще ви посъветва коя опция би оптимизирала разходите ви. Препоръчваме да се консултирате с нас, тъй като законовата рамка е сложна. 

Какви са първоначалните разходи?

Първоначалната такса е между 350лв и 450лв с ДДС и включва:

  • Заснемане от професионален фотограф (снимките стават ваша собственост)

  • Метод за самонастаняване - покупка и монтаж

  • Наем на спално бельо и кърпи за 1 година

  • Първоначално стандартно почистване

Какви ще бъдат моите задължения?

Единственото задължение на клиентите ни към нас е да заплащат редовно режийните сметки за отопление, вода, ток, интернет и кабелна телевизия.

Подходящ ли е имотът ми за краткосрочен и/или средносрочен наем?

Да, ако имотът е:

  • Разположен в идеалния център на града, на пешеходно разстояние от поне една от основните туристически забележителности, до плажа ако имотът е в крайбрежен град или на удобно място в близост до ски лифтовете в зимните курорти.

  • Последно ремонтиран преди не повече от 5 години

  • Напълно обзаведен и оборудван

При средносрочните наеми имотите могат да бъдат и в близост до райони с бизнес сгради, но е задължително да са модерно обзаведени и да разполагат с кът за работа. 

Мога ли да отдавам имота си само на средносрочни наеми?

Да. Препоръчваме комбинация с краткосрочен наем, тъй като това би оптимизирало заетостта, но решението е ваше. 

Как трябва да оборудвам имота?

Ще намерите пълен списък с необходимото оборудване в нашата брошура. 

Как ще следя заетостта и приходите?

При стартиране получавате достъп до нашия портал за клиенти, през който можете да следите кога имотът е нает и на какви условия.

Кога и как получавам доходите от наем и плащам комисионната ви?

Получавате всички приходи по банков път на 15-то число на следващия месец. Сумите, които получавате, са нетни - чиста печалба след данъци.

Как се грижите за сигурността на имота ми?

Платформите за краткосрочни наеми позволяват различен вид контрол върху наемателите - преглед на оценки от предишни престои, изискване на документ за самоличност и други. При съмнения, че гостите възнамеряват да използват имота за всякакви дейности, които са в разрез с правилата на ползване, отменяме или прекратяваме престоя.

Предлагате ли фиксиран месечен наем?

Не.

Може ли да ремонтирате/обзаведете имота ми?

Работим с надеждни партньори, които биха могли да извършат тези дейности за вас. Свържете се с нас за повече информация. 

Може ли да настанявате лично наемателите?

Опитът ни показва, че наемателите оценяват възможността да се настанят когато пожелаят, без да е необходимо да уговарят среща с някого. Тази преференция се засили в условията на пандемията и личният контакт вече не е предпочитан.

 

Все пак, някои клиенти държат на личното настаняване; за целта сме осигурили екип от  усмихнати млади хора с перфектен английски език.

 

Цената на личното настаняване е 30лв с ДДС за всеки престой и се заплаща от собственика.

 
 

Управление на апартаменти - дългосрочни наеми

Как се изчислява комисионата ви и какво включва тя? 

Комисионата ни е 60 евро с ДДС на месец.

Комисионата включва:

  • Първоначален оглед и опис на апартамента;

  • Изготвяне на всички документи при намиране на наемател (или подмяна на съществуващите);

  • Ежемесечно посещение на апартамента с цел проверка на състоянието му;

  • Проверка за неплатени режийни сметки; 

  • Събиране и изплащане на наем (ние поемаме риска от евентуално забавяне на плащането);

  • Комуникация с наемателите по време на целия наем; 

  • Осигуряване на майстори за отстраняване на повреди и малки ремонти; 

  • 24/7 телефонна линия на български и английски език за спешни случаи;

  • Консиерж услуга за наемателите - те могат да поръчат регулярно или основно почистване и пране на дрехи, спално бельо и мебели, получават отстъпки за активности, екскурзии и заведения;

Комисионата не включва:

  • Разходи по поддръжка, ремонтни дейности и освежаване - те са за сметка на наемателя или наемодателя, според естеството на отстранения проблем; 

Необходимо ли е да имам наемател, за да се възползвам от услугите ви?

Не. Можем да намерим и наемател срещу най-ниската комисиона на пазара - 48% от първия месечен наем. Вижте повече тук. 

Плащам ли комисиона за управление когато в имота няма наемател? 

Не. Заплащате единствено когато имотът е нает. 

Има ли отстъпка при предплащане?

Не. 

Работите ли с агенции за недвижими имоти?

Да, с всички, на едни и същи условия.

 

Управление на къщи за гости и вили

Как се изчислява комисионата ви и какво включва тя? 

Комисионата ни е 10% с включено ДДС от прихода на всяка осигурена от нас резервация. 

Комисионата включва:

  • Изготвяне на профили в онлайн платформите

  • Маркетинг, SEO, ценообразуване според изискванията на клиента;

  • Обработка на резервации и синхронизация на календарите в различните канали;

  • Комуникация с гости, виртуален консиерж и дигитален гид;

  • 24/7 телефонна линия на български и английски език за спешни случаи;

Вече имам профил в някои онлайн платформи, може ли да се възползвам от вашите услуги?

Да, но опитът ни показва, че за да можем ефективно да вършим своята работа ние трябва да управляваме всички онлайн профили. 

Може ли да управлявате къщата изцяло? 

Зависи къде се намира тя. Свържете се с нас и нека обсъдим вариантите. 

 

Инвестиции

Искам да закупя инвестиционен имот, но ще го управлявам сам/сама. Възможно ли е?

Да. Първата консултация е безплатна и необвързваща. Ако в последствие желаете да продължим да ви асистираме с инвестицията заплащате депозит от 500лв, който ви се възвръща ако решите да поверите управлението на имота на нас. 

Гарантирате ли възвръщаемост?

В някои случаи бихме могли да гарантираме възвръщаемостта, но това зависи от имота и често оскъпява сделката. Нашите консултанти могат да ви предоставят повече информация при конкретен интерес към даден имот

Наеми

 
Колко е комисионата ви и какво включва тя?

Комисионата ни е в размер на 40% без ДДС (48% с ДДС) от размера на един месечен наем. Тя включва:

  • Професионално заснемане на имота

  • Подробен опис на имота

  • Реклама във водещите платформи за имоти и социалните мрежи

  • Организиране на огледи (и провеждането им при избор на ексклузив)

  • Изготвяне на договор за наем и приемо-предавателен протокол

Взимате ли комисиона от наемателите? 

Не, услугата ни е напълно безплатна за наемателите. 

Ще имам ли брокер?

Не. Флат Мениджър е екип и всички работим за вас.

Има ли различни опции? Мога ли да използвам и агенции за имоти? 

Има два варианта, по които можем да работим за вас. Комисионата е еднаква и за двата варианта. 

Вариант 1: Вие сами извършвате огледите на имота . Ние поемаме организацията на огледа, но наш представител не присъства в уречения ден и час. При този вариант може да използвате услугите на агенции за недвижими имоти и брокери.  

Вариант 2: Ние извършваме огледите на имота. Предоставяте ни ключове и ни осигурявате достъп, за да можем да извършваме огледи по всяко време. В този случай в нашия договор има клауза за ексклузивитет и за срок от 6 седмици само Флат Мениджър може да представлява имота.

Живея в чужбина/не ми се занимава. Може ли да ви дам ключовете и да си получавам пари по сметката всеки месец без да правя нищо? 

Да! Ще намерим наемател и ще управляваме апартамента. Започнете тук

Работите ли с брокери и агенции за недвижими имоти? 

Да. Флат Мениджър работи с всички агенции за недвижими имоти при едни и същи условия. Ние не взимаме комисиона от наематели и купувачи и не споделяме комисионата си от наемодатели и продавачи. Всички наши актуални обяви са публикувани на уебсайта flats.bg, където може да намерите и възможните дни и часове за организиране на оглед . Ако ваш клиент има интерес към имот, който се предлага от нас, моля изпратете ни линк с обявата на имота на имейл broker@flatmanager.bg и предпочитания от вас и клиента ден и час за оглед. Напомняме, че снимките, видеата и цялата информация за имотите, които предлагаме, са собственост на Флат Мениджър и тяхното копиране или разпоространение е забранено.

 

Продажби

Как е възможно комисионата ви да е 4 пъти по-ниска от пазарната? 

Отговорът на този въпрос е от 2 части.

 

Първо, съществува проблем с функционирането на пазара. Брокерите и агенциите взимат комисиона и от двете страни, което оскъпява една сделка с 6%. В някои случаи тази практика е и некоректна спрямо една от страните. 

Второ, при нас няма брокери, с които да си делим възнаграждението. Работим като един екип и от години извършваме една от най-трудните дейности в сектора недвижими имоти - управлението. Приходите ни от тази дейност ни позволяват да предоставим висококачествена услуга на най-ниската комисиона на пазара от 1.5% без ДДС. 

Ще имам ли брокер?

Не. Флат Мениджър е екип и всички работим за вас.

Има ли различни опции? Мога ли да използвам и агенции за имоти? 

Има два варианта, по които можем да работим за вас. Комисионата е еднаква и за двата варианта. 

Вариант 1: Вие сами извършвате огледите на имота . Ние поемаме организацията на огледа, но наш представител не присъства в уречения ден и час. При този вариант може да използвате услугите на агенции за недвижими имоти и брокери.  

Вариант 2: Ние извършваме огледите на имота. Предоставяте ни ключове и ни осигурявате достъп, за да можем да извършваме огледи по всяко време. В този случай в нашия договор има клауза за ексклузивитет и за срок от 6 седмици само Флат Мениджър може да представлява имота.

Работите ли с брокери и агенции за недвижими имоти? 

Да. Флат Мениджър работи с всички агенции за недвижими имоти при едни и същи условия. Ние не взимаме комисиона от наематели и купувачи и не споделяме комисионата си от наемодатели и продавачи. Всички наши актуални обяви са публикувани на уебсайта flats.bg, където може да намерите и възможните дни и часове за организиране на оглед . Ако ваш клиент има интерес към имот, който се предлага от нас, моля изпратете ни линк с обявата на имота на имейл broker@flatmanager.bg и предпочитания от вас и клиента ден и час за оглед. Напомняме, че снимките, видеата и цялата информация за имотите, които предлагаме, са собственост на Флат Мениджър и тяхното копиране или разпоространение е забранено.