5 специални бутикови хотела в България


Понятието „бутиков хотел“ възниква преди около 40 години в Сан Франциско, Америка. За новатор в тази област се счита Бил Кимптън, който основава своя верига – Kimpton Hotel and Restaurant Group. Постепенно групата се разраства и наброява 34 хотела и 29 ресторанта. В края на 2014 г. веригата е придобита от InterContinental Hotels Group за 430 милиона долара.


В тази статия ще ви представим някои основни характеристики на това понятие, ще ви разкажем кои хотелски вериги по света обособяват свои бутикови марки и накрая ще ви препоръчаме 5 специални бутикови хотела в България.














Малък хотел

Повечето експерти в хотелиерството са единодушни, че един хотел трябва бъде сравнително малък – от 10 до 100 стаи, за да бъде определен като бутиков.


Персонално отношение

Гостите, които отсядат редовно в такива хотели търсят персонално отношение. Те искат да бъдат разпознавани при всеки следващ престой, което е трудно постижимо в големите бизнес хотели.


Част от по-голям хотел

В някои големи хотели има обособено бутиково крило – то разполага със свое фоайе, рецепция и интериорен дизайн. Интересен пример за такъв бутиков хотел е Nobu Hotel в Caesars Palace в Лас Вегас.




Модерно обзавеждане и динамична атмосфера

Бутиковите хотели залагат на смели цветове в стаите и интересни акценти във фоайетата.

Поради наличието на млади гости, общите части са оформени така, че да има възможност за социализиране между тях. Това допринася значително за динамичната атмосфера.


Местоположение в сърцето на града

Много бутикови хотели са разположени в центъра на града, близо до ресторанти и барове. Поради тази причина те са супер удобни за потапяне в нощния живот на града. Както писахме в предишна статия, някои от тях даже организират партита с DJ.


Фокус върху местната храна и напитки

Местната храна и напитки заемат основна част от менюто на ресторанта или бара в бутиковия хотел. Също така при тръгване, гостите могат да получат автентичен местен сувенир за спомен.


Отворени врати за домашни любимци

Повечето бутикови хотели не са толкова стриктни към домашните любимци и отварят врати за тях. Това се дължи на подходящите настилки – малко от тях са обзаведени с типичния мокет по стаите в големите бизнес хотели.



Някои хора считат бутиковите хотели за движение, а други – за отделна категория.

Каквото и да е, явно ще се задържи и развива с времето, тъй като се радва на все повече популярност. Концепцията е нашумяла толкова много, че големите хотелски вериги имат свои бутикови марки. Те заемат важна част в тяхното глобално портфолио, защото се опитват да обхванат по-младия демографски сегме